Studimet e fundit kanë zbuluar se gjenet e Neandertalit përbëjnë nga një deri në katër përqind të gjenomit të njerëzve të sotëm. Megjithatë, sa nga ato gjene janë ende duke ndikuar në mënyrë aktive në tiparet njerëzore, ka mbetur një mister.

Një ekip studiuesish i udhëhequr nga Universiteti Cornell ka zhvilluar një sërë mjetesh gjenetike llogaritëse për të sqaruar gjurmët gjenetike të ndërthurjes midis njerëzve me prejardhje jo-afrikane dhe neandertalëve që ndodhën rreth 50,000 vjet më parë.

Analiza zbuloi se, megjithëse disa gjene të Neandertalit janë përgjegjës për disa tipare te njerëzit modernë duke përfshirë disa me një ndikim thelbësor në sistemin imunitar, gjenet moderne njerëzore duket se po fitojnë gjatë brezave të njëpasnjëshëm.

Ekspertët përdorën një bazë të dhënash nga Biobank në Mbretërinë e Bashkuar që përbëhet nga informacione gjenetike dhe tipare për gati 300,000 britanikë me prejardhje jo-afrikane. Duke analizuar mbi 235,000 variante gjenetike që ka të ngjarë të kenë origjinën nga Neandertalët, ata zbuluan se 4,303 prej tyre janë ende duke luajtur një rol të rëndësishëm te njerëzit modernë, duke ndikuar në 47 tipare gjenetike të dallueshme, duke përfshirë shpejtësinë e djegies së kalorive ose shkallën e imunitetit natyror kundër disa sëmundjeve.

Ndryshe nga kërkimet e mëparshme që nuk mund të përjashtonin plotësisht gjenet nga variantet moderne njerëzore, ky studim përdori metoda statistikore më të sakta për të zmadhuar variantet që i atribuohen gjeneve të Neandertalit.

Megjithëse shkencëtarët përdorën një grup të dhënash të individëve pothuajse ekskluzivisht të bardhë që jetojnë në Mbretërinë e Bashkuar, modelet llogaritëse novatore që ata kanë zhvilluar mund të përdoren për të fituar njohuri evolucionare nga baza të tjera të dhënash të mëdha dhe më të ndryshme për të kuptuar më mirë ndikimet gjenetike të njerëzve arkaikë në ditët e sotme.

Neandertalët, ose Homo neanderthalensis, ishin një specie homininësh, të lidhur ngushtë me njerëzit modernë. Ata janë emëruar pas Luginës së Neanderit në Gjermani ku u gjet ekzemplari i parë.

Disa tipare gjenetike te njerëzit modernë, duke përfshirë disa që lidhen me përgjigjen imune, ngjyrën e lëkurës dhe strukturën e flokëve, besohet se janë të trashëguara nga Neandertalët. Në disa raste, gjenet e Neandertalit janë shoqëruar me rrezik të shtuar për sëmundje të caktuara, si lupus, diabeti i tipit 2 dhe sëmundja e Crohn.

Kuptimi ynë për Neandertalët ka evoluar ndjeshëm, veçanërisht me përparimet në analizën gjenetike. Ata tani njihen se kanë qenë mjaft të sofistikuar, me një nivel kompleksiteti kulturor, kontribut gjenetik dhe kapacitete të mundshme të mendimit simbolik ose gjuhësor.