Brezi Alfa dhe Zeta janë grupet më të cenueshme ndaj fuqisë së ndikimit të përmbajtjes së shfaqur në internet.

Megjithatë, zgjidhja nuk është të mallkosh platformat sociale, por t’i mësosh të rinjtë të lundrojnë në to në mënyrë të sigurt, të përgjegjshme dhe të shëndetshme.

Sipas Librit të Bardhë për Ndikimin e Përgjegjshëm, “përdoruesit nën 25 vjeç janë më të cenuarit ndaj fuqisë së ndikimit, veçanërisht ata midis 10 dhe 17 vjeç”.

Një pozicion që nuk kushtëzohet vetëm nga numri i madh i orëve që kalojnë në internet, duke qenë një nga grupet me konsumin më të lartë ditor, por edhe nga vetë pjekuria e tyre, pasi “u japin besueshmëri më të madhe mesazheve sesa grupmoshat e tjera”, thekson raporti.

Shumica dërrmuese e të rinjve midis 16 dhe 24 vjeç ndjekin në mënyrë aktive krijuesit e përmbajtjeve, ose influencuesit, në rrjetet sociale. Në fakt, 74 për qind e bëjnë rregullisht atë, sipas të dhënave të IAB Spain.

Natyrisht, “shumë herë ata nuk dinë të dallojnë nëse ajo që shohin në këto llogari janë të vërteta, nëse është vetë jeta, apo nëse ai imazh i përsosmërisë është diçka që prodhohet, kështu që ne si prindër kemi një rol themelor kur vjen për t’u treguar atyre se çfarë është pas një ekrani”, thotë Laura Cuesta, profesoreshë e Komunikimit dhe Mediave të Reja në Universitetin Camilo Jose Cela dhe shkrimtare e librit “Të rritemi me ekranet”.

Dhe, ajo këmbëngul, kjo është vetëm përmes edukimit që ne mund t’u japim atyre për të parandaluar rreziqet e teknologjisë, por edhe për të përfituar nga potenciali i saj pozitiv, raporton elmundo.

Për Cuestan nuk ka dyshim se “zgjidhja nuk mund të jetë mallkimi i mediave sociale, ndalimi dhe censurimi, pasi e dimë që nuk funksionon në asnjë fushë të arsimit, sepse atë që nuk e bëjnë para syve tanë, do ta bëjnë pas nesh”.

“Teknologjia është dhe do të jetë akoma më e pranishme në jetën e tyre të përditshme, prandaj është jetike që roli edukativ që ne tashmë e marrim si të mirëqenë, ta transferojmë edhe në mjedisin digjital. Në këtë kuptim, ndërmjetësimi prindëror është kyç, pra drejtimi, shoqërimi dhe mbikëqyrja e aktivitetit digjital të fëmijëve tanë që në moshë të vogël, edhe para se të kenë pajisjen e tyre të parë”, thotë eksperti. Nuk bëhet fjalë për mospërdorimin e rrjeteve, por për përdorimin e mirë të tyre.

Të dish se çfarë konsumojnë, pse e konsumojnë, çfarë i tërheq në këto llogari, çfarë perceptimi kanë për to…është thelbësore, si dhe vëzhgimi nëse ndodhin reagime të pazakonta apo ndryshime në sjelljen e të miturit, pasi ky konsum i vazhdueshëm “i jetës perfekte, jetës idilike dhe joreale, mund të ndikojë në një nivel emocional”.

Dhe “është një fazë në të cilën, në mënyrë evolucionare, ka një rënie të vetë-konceptit dhe ka një tendencë për të krahasuar veten me të tjerët. Për më tepër, në këtë moshë përdorimi i platformave është shumë i përhapur dhe nëse sensi i tyre kritik nuk është trajnuar në familje dhe/ose në shkollë, ata mund të kenë vështirësi serioze për të dalluar se imazhi është i përgatitur apo edhe i ndryshuar. Është një pasqyrim adekuat i realitetit, ose po tregon përmbajtje joadekuate”, thekson psikologia, Carmen Ferreiro.

Ekspozimi i tepërt ndaj gjithë këtij lloji të përmbajtjes, që për shembull i jep rëndësi të tepruar pamjes fizike, mund të dërgojë në probleme që lidhen me vetë-pranimin ose vetëvlerësimin e ulët, aq më tepër në këto mosha.

Për këtë arsye, ekspertët këmbëngulin: edukimi dhe dialogu janë dy elementë thelbësorë, si për të shmangur rreziqet ndaj të cilave mund të ekspozohen, ashtu edhe për të përdorur pozitivisht teknologjitë.

“Është e rëndësishme të flasësh me ta, t’ia bëni të ditur se ajo që shohin në këto lloj platformash nuk është reale, t’u shpjegosh atyre se çfarë fshihet shpesh pas një publikimi. Dhe kur e bëjmë duhet të jetë me tone lozonjare, me sens humori, që të lidhen me mesazhin dhe të mos e perceptojnë si fjalim, sherr apo kritikë”, thekson psikologia.

Nëse, përveç gjithë kësaj, ne punojmë në vlera të tilla si vetëbesimi, vetëvlerësimi, ndjeshmëria… do t’i bëjmë që t’i përdorin ato me më shumë përgjegjësi, madje do të përfundojmë duke krijuar dhe konsumuar lloje të tjera përmbajtjen.

Në fakt, çuditërisht, gjeneratat Z dhe Alfa janë ata që aktualisht po udhëheqin një trend të ri në favor të asaj që është reale në rrjetet sociale, në përgjigje të presionit të tepruar për të qenë perfekt, ku 45 për qind pretendojnë se e ndjejnë, sipas “Consumer Trends Report 2022”.

Dhe për fund – një vlerësim të zgjuar rreth gjërave mbresëlënëse që u shfaqen në platformat sociale, duhet ta kenë edhe të rinjtë për të bërë përdorimin më të sigurt, më të përgjegjshëm dhe më të shëndetshëm të teknologjisë, rekomandojnë ekspertët.