Fjala “pension” nënkupton një fluks pagesash për sigurimin e ardhurave fillojnë kur një individ del pension derisa shkëputet zinxhiri i jetës.

Sistemi i pensioneve është përcaktuar si skicë ose një përbërjekushtesh ligjore, monetare dhe financiare përcakton rregullatdhe kriteret për funksionimin e tij, ku individët kanë arriturmoshën e pensionit, marrin një pagesë është rezultat ikontributeve kanë derdhur arkat e shtetit.

Shqipëria, si shumë vende komuniste, përballet me probleme shumta ekonomike, sociale e pengojnë gjithnjë e shumëzhvillimin e vendit kuadrin e një ekonomie lirë. Një ngakëto probleme është edhe sistemi i pensioneve.

Procesi i ndryshimit ka kaluar Shqipëria, nga një sistem icentralizuar një sistem i tregut lirë si dhe miratimi isistemit ri ka pasur dhe vazhdon ketë vështirësi. Shumë ngakëto vështirësi krijojnë ndërlikime proceset e vendimmarrjesdhe zbatimin e reformave ndryshme aspektin ekonomik, social dhe politik.

Edhe pse sistemi i pensioneve Shqipëri ka kaluar një sërëreformash rëndësishme, këto reforma nuk mjaftojnë për shmangur një krizë vitet e ardhshme nisur nga tendencatdemografike popullsisë.

Varianti i propozuar nga Banka Botërore, futja e sistemit me shumë shtylla, aplikuar shumë vende evropiane cilat kanëarritur shmangin problemin e plakjes popullsisë, duken përshtatshme për shumë dekada tjera vendin tonë.

pari, skema shqiptare e pensioneve nuk konsiderohet eqëndrueshme për shkak normës kontributit për punonjësit, e cila nuk mjafton për mbuluar nevojat për pagesa pensionesh.

Sipas studimeve ekpsertëve ekonomikë, qëndrueshmëriasociale dhe financiare e sistemit pensioneve mbetet e pambrojtur. Ajo vuan nga një deficit i lartë e bën atëfinanciarisht ndaluar. Si rezultat, çdo qeveri ka drejtuarvendin këto kohë tranzicioni është vendosur vështirësi dheështë detyruar pranojë financimin e skemës nga buxheti ishtetit.

dyti, skema ofron përfitime ulëta për disa kategori. Mbështetja e pensionit nuk mjafton për jetuar një jetë plotësuar me kushte dhe dinjitet specifik. Shuma e pensionit përshumicën e përfituesve është nën nivelin e duhur për përmbushur nevojat bazë jetës.

treti, skema karakterizohet nga theksimi i elementeve padrejtësisë sepse disa grupe përfitojnë kontribute shumë lartadhe kontribuojnë pak se tjerët. Për tepër, edhe pse gjithë moshuarit mbulohen nga skema falë punësimit plotë periudhën e komunizmit, një pjesë e madhe e popullsisë moshë pune sot nuk është e siguruar për shkak papunësisë dheinformalitetit lartë njëjtën kohë. Papunësia është njëfaktor ndikon sistemin e pensioneve sepse një i papunë nukarrin mbulojë kontributet e tij.

Informaliteti është aspekt cënon mirëfunksionimin e skemës pensioneve, sepse dikush punon mënyrë paligjshme, nuk krijon fonde mjaftueshme kontributesh për mbështeturvitet e pensionit. Kjo ka përkeqësuar marrëdhëniet ndërmjetkontribuesve dhe përfituesve, duke krijuar një tendencë negative për ardhmen, ku shumë moshuar nuk do arrijnë marrinpension.

këtë mënyrë, sistemi shqiptar i pensioneve nuk është gjendje balancojë përshtatshmërinë e përfitimeve për përballuar shpenzimet, aq tepër kur kemi parasysh faktorin e plakjes popullsisë.

Vlerësimet për projeksionet e popullsisë për ardhmen tregojnëse numri i njerëzve moshë madhore do rritet gjithnjë e shumë krahasuar me një rënie madhe numrit tyre moshë re.

Pra, nga njëra anë kemi pak financime nga kontribuesit skemë, nga ana tjetër ka shumë njerëz duhet përfitojnëpension. Duke marrë konsideratë pikat e lartpërmendura, është evidente se një nga mënyrat për zgjidhur problemet e sjella nga skema e pensioneve është nëpërmjet miratimit dhepromovimit përdorimit skema private pensioneve.

vendin tonë kjo skemë, si pasojë e shumë faktorëve, endenuk ka njohur zhvillimin e duhur duke vështirësuar mundësitëpër një ndikim rëndësishëm adresimin dhe zgjidhjen e problemit qëndrueshmërisë pensioneve.

Sfidat me cilat po përballet skema aktuale e pensioneve

Mosha e daljes pension për femrat dhe meshkujt

Përsa i përket femrave, rritja e moshës ka filluar nga 1 janari2015 dhe do vazhdojë deri 2056. Kjo rritje pritet jetë 2 muaj çdo vit. Me rritjen graduale parashikohet vitin 2056, një femër do dalë pension moshën 67 vjeç. Për meshkujt aktualisht dalin pension moshën 65, mendohet një tjetërplan për rritjen graduale moshës daljes pension tyre.

Deri vitin 2032, për meshkujt përfitimi I pensionit moshësnuk do ndryshojë asnjë muaj. vitin 2033, një mashkull do fillojë duke dalur pension moshën 65 vjeç e 1 muaj.

Kjo skemë do vazhdojë deri vitin 2056, kur një burrë duhet jetë 67 vjeç për marrë pensionin e pensionit. Pra, vitin2056, mosha e daljes pension do barazohet si për meshkujtashtu edhe për femrat.

Vitet e Kontributeve

Me skemën ekzistuese, 35 vite sigurime shoqërore nevojiten sikontribute për përfitimin e plotë pensionit ndërsa periudhaminimale për siguruar pensionin është 15 vite.

Për përfituar pensionin e plotë, një person përveç kriterit plotësimit moshës, duhet ketë 35 vite punë me sigurime paguara. Nëse vitet e punës nuk plotësohen, atëherë personatnuk plotësojnë pension plotë.

dhënat zyrtare tregojnë se nga viti vit, pensionistët e rinjnuk arrijnë përmbushin kriterin e viteve punës.

Vitin e kaluar personat dolën pension kishin punuar me sigurime mesatarisht 28 vite ose 7 vite pak, se kriteri ligjor35 vite për pension plotë.

Plakja e popullësisë dhe tkurrja e popullsisë moshë pune

Numri i moshuarve Shqipëri pritet rritet shumë se dyfish, 25% 2050. Tetë vite parë, vitin 2014, një tetë shqiptarë ishte mbi 65 vjeç, ndërsa vitin 2050 pritet dy tetë shqiptarë do jenë mbi këtë moshë.

Shqipëria, bashkë disa vende Europës Lindore është e ekspozuar nga fenomeni i plakjes popullsisë vetvetesjell rënien e numrit punonjësve dhe kontributeve skemat epensioneve, por edhe nga informaliteti i lartë i punës gjithashtu përkeqëson deficitin.

Popullsia moshë pune, e cila financon përfitimet për moshuarit, po tkurret dita ditës. Shqipëria pritet ketë njëtkurrje popullsisë moshë pune prej 14% periudhën2010-2050.

Raporti Kontribues/Përfitues

Sipas audimit zhvilluar nga Kontrolli i Lartë i Shtetit (KLSH) është vlerësuar se shkalla e zëvendësimit (pension mesatar/contribute mesatare) është shumë e ulët, duke nxiturinformalitetin këtë drejtim.

Megjithëse niveli i kontributeve nuk ka ndryshuar për një kohë gjatë, paga minimale dhe maksimale nga viti 2014 janërritur përkatësisht me rreth 65% dhe 45%, duke sjellur përpasojë rritja e ardhurave kontributeve jetë kryesisht ngarritja e pagës.

Nga auditimi ka rezultuar se:

mungon strategjia për zhvillimin e sistemit sigurimeveshoqërore periudhë afatmesme dhe afatgjatë;

legjislacioni përkatës është shoqëruar me ndryshime shumta(deri tani 22 herë) pa arritur reformimin e sistemit dhezgjidhjen e problematikave tij: financimi buxhetor ka ardhurduke u rritur nga viti vit;

– ka një rritje ngadaltë dhe ulët numrit kontribuesve, dhe kjo kryesisht sektorin publik, ndërsa është ulje numri i siguruarve vetëpunësuar bujqësi;

– ka tendencë rritje numri i përfituesve (pensionistëve), duke e mbajtur shkallën e vartësisë sistemit nivele ulëta 1kontribuues për 1.42 përfitues.

Pensioni i tavanit dhe i dyshemesë

Skema përcakton një pension dysheme, i cili synon sigurojënjë minimum jetese, pavarësisht se sa është kontributi, ndërkohë pensioni tavan është hequr. Heqja e tavanit pensionitmaksimal,pritet ulë kontributin evazionit. Ai synon t’u lejojëindividëve mundësinë vendosin vetë shumën e pensionit duan përfitojnë.

skemën e re, çdo vit pune njihet si 1%, me cilin baza evlerësueshme është shumëfishuar, ku kjo i referohet pagavereale.

Për përfituar pension plotë pleqërie, sipas Ligjit Sigurimeve duhen jo pak se 35 vite sigurimi, për personat cilëve e drejta për  pension u ka lindur deri 31 Dhjetor 2014. Ky pension nuk mund jetë pak se 13,753 lekë muaj, ndërsa pensioni maksimal nuk mund jetë shumë se dyfishii pensionit minimal ose 27,506 lekë.

Indeksimi i pensioneve

llogaritjen fillestare pensioneve përdoren koeficientët eindeksimit. Koeficientët mund konsiderohen sifaktorëinteresi”, përmes cilëve një pagë shkon kushtet e mëparshme ekonomike.

Indeksimi i pensioneve bëhet sipas procedurave dhe koeficienti I indeksimit bazë vlerësimit vitit përkatës. Për rillogaritur pensionin, baza e vlerësuar është rillogaritur.

Përveç pensioneve, qeveria indekson pagat çdo vit për efektin e llogaritjes pensioneve.

Sipas raportimeve nga Drejtoria e Përgjithshme e Tatimeve, stoku I borxhit për sigurimet e papaguara shoqërore arriti 17,7 miliardë (144 mln euro) fund vitit 2021 me njëzgjerim 4.1% raport me fundin e vitit 2020.

Nga viti 2018 vitin 2021, borxhi ndaj sigurimeve ështëzgjeruar me 3,9 miliardë lekë, rreth 28.8%. Detyrimet këtë mjaft sensitiv, përveçse po rriten me shpejtësi, rrezikojnë jenënjë plagë e thellë sociale vitet vijim, pasi do privojëpunonjësit e sotëm nga pensioni i nesërm.

Nëse kjo shumë do ishte derdhur arkën e sigurimeveshoqërore, do ishte e mjaftueshme për indeksimin epensioneve me inflacionin paku për pesë vitet vijim.

Numri i debitorëve dhe shuma e detyrimeve papaguara ndajsigurimeve shoqërore po rritet ndjeshëm nga viti vit.

ardhurat dhe shpenzimet

ardhurat nga kontributet shënuan rritje me 13.6 % 2021 dhe shpenzimet u rritën me 10.5%, për rrjedhojë deficiti iskemës u thellua dhe subvencioni nga buxheti i shtetit u rrit.

Financimi i skemës publike pensioneve nga buxheti i shtetitgjatë vitit 2021 ishte 53 miliardë lekë me një rritje vjetore 5%, sipas dhënave nga Ministria e Financave.

Sipas auditimit KLSH-, krahasuar edhe me vendet e rajonit, vijon ketë një nivel ulët ardhurave nga kontributetshoqërore, raport me prodhimin e brendshëm bruto (PBB) prej 5.4% vitin 2021. Një numër i konsiderueshëm isubjekteve debitorë prej 103,628 njësi (kryesisht biznesit vogël rreth 75%), si dhe ndryshimet e gjëra ligjit 2014 nuki kanë dhënë zgjidhje problematikave skemës sigurimeveshoqërore vendin tonë, duke i shkaktuar pasoja kontribuesve përfitimin e pensioneve.

kushtet aktuale, KLSH-ja ka rekomanduar Instituti iSigurimeve Shoqërore bashkëpunim me Ministrinë e Financave dhe Ekonomisë hartojë Strategjinë e zhvillimit sistemit Sigurimeve Shoqërore, me qëllim arritjen e konsolidimit skemës, si dhe mundësojë rritjen e performancës nëpërmjet një reforme qëndrueshme ipërgjigjet problematikave sistemit sigurimeve shoqërore.

Struktura e kontribuesve

Kontribuesit krysore skemës pensioneve janë firmat private me 47.3%, ndjekur nga ndërmarrjet buxhetore me 18.1% dhenga vetëpunësuarit me 17.2%. Ata kontribuojnë pakjanë grupet vullnetare me 0.8%.

Struktura e Pensioneve urbane

Pensionet urbane fund vitit përbëhen kryesisht ngapensionet e pleqërisë me 81.2%, ndjekur nga pensionet e invaliditetit me 11%, si dhe pensionet familjare me 7.8%.

Detyrimet

Kontrolli i Lartë i Shtetit pas një inspektimi skemën publike pensioneve gjeti se, rritja e detyrimeve vitin 2020 ishte sa75% e deficitit skemës pensionit qytetit me një zgjerim5%, krahasim me vitin 2019.

dhënat tregojnë se 94% e detyrimeve ndaj ISSH- zotërohennga sektori privat dhe kryesisht biznesi i madh me mbi 63% shumës dhe pjesa tjetër nga biznesi i vogël. Entet publikezotërojnë rreth 6% totalit detyrimeve.

Detyrimet e akumuluara, cilat duhet shkonin për llogari arkës Sigurimeve Shoqërore kanë krijuar efekte negative shumëfishta. kushtet e mospagesës sigurimeve, buxheti I shtetit duhet subvencionojë nga taksat e përbashkëta skemën epensioneve për kryer pagesat për përfituesit aktualë.

Alternativa, Fondet Private

Tregu i pensioneve vullnetare, me gjithë problematikën, paraqitet fazën zhvillimore tij.

Sipas dhënave nga Autoriteti i Mbikëqyrjes Financiare, fund muajit shtator pak shumë se 36 mijë shqiptarë ishin anëtarësuar këto fonde.

Fondet janë zgjeruar me afërsisht 900 anëtarë gjatë tremujorit tretë dhe me 2400 tillë nga fillimi i vitit.

Vlera neto e aseteve tregut fund shtatorit arriti 5.45 miliardë lekë ose rreth 46.5 milionë euro, rritje me 19% nga fillimi i vitit 2022.

Asetet e fondeve pensionit janë investuara gjitha bono dhe obligacione qeverisë shqiptare.

Sipas vlerës aseteve, fondi i madh është Fondi iPensioneve Vullnetare SIGAL me 44.2% tregut.

Fondet private pensioneve janë promovuar kryesisht ngapunëdhënësit, formën e skemave profesionale si benefite përpunonjësit, por vitet e fundit ka një shtim interesit edhe ngakontribues pavarur individualë.

Kjo tregon një rritje ndërgjegjësimit rreth nevojës për krijuar një mbrojtje financiare pleqëri dhe për ulur varësinënga skema e detyrueshme bazë e sigurimeve shoqërore.

Parlamenti pritet miratojë ligjin e ri për Fondet Private Pensioneve, synon shtojë incentivat fiskale dhe t’i bëjëkëto fonde tërheqëse për publikun. Ligji i ri pritet rrisëpërjashtimin e kontributeve prej tatimit mbi ardhurat deri vlerën e pagës minimale mujore, si për punëmarrësin, ashtu edhepër punëdhënësin. Vlera e kontributeve do përjashtohet ngatatimi momentin e përfitimit si dhe pensioni privat do tatohet vetëm për pjesën e kthimit nga investimi kontributeve akumuluara. Megjithatë, drejtuesit e fondeve mendojnë se e vetmja mënyrë për masivizuar pjesëmarrjen e shqiptarëve këto fonde do ishte përfshirja e tyre si kolonë integrale e sistemit detyrueshëm pensioneve.

Sipas ekspertëve Institutin e Sigurimeve Shoqërore, mosplotësimi i viteve punës nga gjeneratat e reja pensionistëve është reflektim i problematikave tranzicionit, siemigracioni dhe informaliteti tregun e punës.

Vitet e fundit numri i emigrantëve përfitojnë pension ështërritur. Duke qenë se shumica e tyre janë larguar dekadën e parë tranzicionit, ata arrijnë plotësojnë kushtet vetëm përpërfitim pensionit minimal me 15 vite siguruara. Një pjesëe madhe e atyre jetojnë Shqipëri nuk arrijnë përmbushinkërkesën ligjore për pension plotë, për shkak se, shpesh kanëpunuar informalitet dhe nuk i kanë paguar rregullishtsigurimet shoqërore.

Për këto arsye, pensionet e rejapleqërisë vit pas viti po vijnëme ulje.

dhënat zyrtare Institutit Sigurimeve Shoqërore tregojnëse, pagesa mesatare për pensionet e reja u lidhën vitin2021 ishte 14,652 lekë, rënie me 2.5% krahasuar me vitin2020.

nga aplikimi i reformës, periudha mesatare kontributive përpensionet e reja pleqërisë ka pësuar rënie ndjeshme. P.sh., vitin 2015, pensionistët dolën atë vit pension kishinderdhur contribute afërisht për 32.3 vite pune, ndërsa ata kanëdalë pension vitin 2020 kanë paguar kontribute për 29.4 vite pune, sipas dhënave zyrtare nga instituti I SigurimeveShoqërore.

harkun e pesë viteve, mosha mesatare kontributive përpensionet e reja ka rënë afërisht me 5 vite. Shumica e sistemeve sigurimit pleqërisë sot janë qeverisura mënyre publikedhe paguajnëpërfitime përcaktuara bazë formulave bazohen pagat e punonjësve, vitet e shërbimit etj. duke u financuar nga kontributet e punësuarve aktualë, bazë sistemit PAYG. Këto sisteme ekzistuese, jo gjithnjë janë gjendje mbrojnë mënyrë pranueshme pensionistët e sotëm, si dhe ata do moshohen ardhmen.

Gjetjet dhe Rekomandime:

Sipas studimeve ekpsertëve ekonomikë, qëndrueshmëriasociale dhe financiare e sistemit pensioneve mbetet epambrojtur. Ajo vuan nga një deficit i lartë e bën atëfinanciarisht ndaluar.

● Skema ofron përfitime ulëta për disa kategori. Mbështetja e pensionit nuk mjafton për jetuar një jetë plotësuar me kushte dhe dinjitet specifik. Shuma e pensionit përshumicën e përfituesve është nën nivelin e duhur për përmbushur nevojat bazë jetës.

dhënat zyrtare tregojnë se nga viti vit, pensionistët e rinjnuk arrijnë përmbushin kriterin e viteve punës. Vitin e kaluar personat dolën pension kishin punuar me sigurimemesatarisht 28 vite ose 7 vite pak, se kriteri ligjor 35 vite përpension plotë.

Sipas raportimeve nga Drejtoria e Përgjithshme e Tatimeve, stoku i borxhit për sigurimet e papaguara shoqërore arriti 17,7 miliardë (144 mln euro) fund vitit 2021 me njëzgjerim 4.1% raport me fundin e vitit 2020. Nëse kjo shumëdo ishte derdhur arkën e sigurimeve shoqërore, do ishtee mjaftueshme për indeksimin e pensioneve me inflacionin paku për pesë vitet vijim.

Shpenzimet vlerë për sigurimet shoqërore po rriten shpejt se ardhurat nga sigurimet, ndërkohë presionet përrritje shpenzimeve vitet vijim po shtohen nga plakja e popullsisë. Gjatë periudhës 2010-2020, përfituesit skemën e pensioneve u rritën me 22%, por ndërkohë pagesat e njëpensioni mesatar për një pensionist është rënie.

kushtet aktuale, KLSH-ja ka rekomanduar Instituti I Sigurimeve Shoqërore bashkëpunim me Ministrinë eFinancave dhe Ekonomisë hartojë Strategjinë e zhvillimit sistemit sigurimeve shoqërore, me qëllim arritjen e konsolidimit skemës, si dhe mundësojë rritjen e performances nëpërmjet një reforme qëndrueshme ipërgjigjet problematikave sistemit sigurimeve shoqërore.

Për evituar këto probleme aktuale skemës pensionit,rekomandohet kalimi sisteme përziera janë pjesërishtme kontribute përcaktuara, kapitalizuar dhe administruarprivatisht, koordinuara me sistemin me përfitime totalisht përcaktuara PAYG dhe administruara mënyrë publike.

Kështu do mund arrijmë një sistem me përbërje trekolonëshe.

KOLONA E PARË, e detyrueshme, e administuar mënyrëpublike dhe e financuar nga kontributet, ka për qëllimrishpërndarjen. Kjo kolonë krijon një rrjet mbrojteje shoqërore, veçanërisht për moshuarit, ardhurat e cilëve për jetuarjanë ulëta dhe quhet shkurtimisht PAYG.

KOLONA E DYTË, pension nga punësimi, e administruarprivatisht dhe tërësisht e kapitalizuar, mbulon objektivin e kursimeve. Ajo lidh përfitimet mënyrë aktuale me kontributet, ku si skemën me kontribute përcaktuara, kjokolonë është totalisht e kapitalizuar dhe e administruar mënyrë konkuruese privatisht. Ndërtimi i kësaj kolone përbënnjë ndër pikat rëndësishme reformave ndërmarra fushën e sigurimeve shoqërore.

KOLONA E TRETË, vullnetare për njerëzit duan shumë përfitime financiare pleqëri.

Edhe ekspertët e fushës janë shprehur vazhdimisht se nevojitenndërhyrje sistemin e pensioneve dhe ofrimi i formavealternative midis sistemit shtetëror dhe atij privat, i cili do gjeneronte pensione larta për qytetarët.

I këtij mendimi është edhe Elvis Ponari, CEO i Fondit Pensioneve Vullnetare SIGAL, njëherazi edhe Kryetar iShoqatës Siguruesve Jetës, Pensioneve dhe Fondeve Investimeve.

botë, Europë. E ke edhe Maqedoni. Ti do marrësh20% nga ISSH, 20% nga Kolona e Dytë, pension nga punësimi është një skemë suplementare dhe 20% nga Kolona e Tretëose Pensioni Vullnetar. kur dalësh pension marrësh paktën 60% pagës tënde fundit”, shprehet ndër tjeraPonari.

Sipas ekspertëve, vendet e zhvilluara, përfshi këtu një pjesë rajonit Ballkanit, e kanë zgjidhur problemin e pensioneve me një bashkëpunim shtet-privat, nënkupton vënien funksion Kolonës Dytë.

Benefitet e “Kolonës Dytë

Kolona e Dytë ose pension nga punësimi siç e quajmë ne, nuk ndryshon asgjë.  Qytetarët do vazhdojnë paguajnë njëllojsiç bëjnë edhe tani. Vetëm se këtë rast 3% i hiqet skemësshtetërore (21,4%) paguhet 4 Fondet e Pensionit Privat operojnë Shqipëri.

Kolona e Dytë ka efekt social pasi qytetarët do kenë dypensione ose rroga moshën e lënies punës.  Një nga skemashtetërore dhe një nga ajo private. Pra, kjo përkthehet nivele larta pensioni për çdo qytetar.

Kolona e Dytë ndihmon edhe luftën kundër evazionit pasiçdokush do deklarojë pagën e plotë pasi do kërkojë marrë plotë edhe 3%-in e skemës private.  Shumë qytetarë do duan futen skemë dhe kjo do ulë automatikisht edhepunësimin zezë”, siç e quajmë rëndom. Pra, ndihmonvendin ekonomisht dhe shtetin për ulur informalitetin.

Kolona e Dytë ka efekt pozitiv për gjithë shoqërinë pasiparatë tani janë investuar obligacione shtetërore dhe nëseshteti shpenzon fitojmë gjithë. Rritet besimi te shteti

5 arsyet pse duhet kemi një Fond Pensioni Vullnetar:

1- Kursimet rriten me interesa larta

2- Pensioni vullnetar bazë kontributeve tuaja mud jetëme i lartë se pensioni do merrni nga punësimi

3- Është i trashëgueshëm rast fatkeqësie si humbja e jetës

4- Niveli jetesës rritet pasi ju do keni 2 pensione, një ngapunësimi dhe një vullnetar.

5- Përfitimi fiskal pasi kontributet fond nuk vlersohen si ardhura personale, pra taksat paguajmë përllogariten vetëmpër pjesën e mbetur pagës bruto.

Mos prisni ! Vitet kalojnë shpejt dhe për patur një moshë tretë sa qetë financiarisht, duhet menduar sa herët.

Gjetjet artikull janë pjesë e një studimi OrganizatësQëndresa Qytetaredhe “National Endowment for Democracy” mbi skemën e pensioneve Shqipëri, problematikat e shoqërojnë dhe projeksionet për të ardhmen.