Mbi një e katërta (27%) e të rriturve në BE hezitojnë të vaksinohen, me 29% të burrave dhe 25% të grave, tregon sondazhi online i Eurofound.

Niveli më i lartë i hezitimit të vaksinave është në Bullgari, ku 61% e të anketuarve treguan se kishte shumë të ngjarë që të mos merrnin vaksinën, ndërsa më i ulëti, më 10% ishte në Danimarkë, Maltë dhe Irlandë.

Sondazhi gjeti një lidhje të fortë midis hezitimit të vaksinave dhe përdorimit të mediave sociale, veçanërisht kur mediat sociale janë burimi kryesor i informacionit. Raundi i tretë i sondazhit online, i realizuar në shkurt dhe mars 2021, hedh dritë mbi situatën sociale dhe ekonomike të njerëzve në të gjithë Europën pas gati një viti të plotë jetese me kufizimet e shkaktuara si pasojë e pandemisë së COVID-19.

Raporti analizon gjetjet kryesore dhe ndjek zhvillimet dhe trendet e vazhdueshme në të gjithë 27 shtetet anëtare të BE-së që kur sondazhi u bë për herë të parë në prill të 2020. Objektivi i deklaruar për t’u vaksinuar ndryshon shumë midis shteteve anëtare, me një ndarje të konsiderueshme Lindje-Perëndim në të gjithë Bashkimin Europian.

Me përjashtim të dukshëm të Austrisë dhe Francës, objektivi për t’u vaksinuar është mbi 60% për të gjitha vendet anëtare perëndimore, me vendet nordike dhe mesdhetare, Danimarka dhe Irlanda kanë nivele edhe më të larta, ndërsa midis shteteve anëtare lindore niveli është shumë më i ulët, duke filluar nga 59% në Rumani në 33% në Bullgari.

Raporti vë në dukje se njerëzit në grupmoshën kryesore (të moshës 35-49 vjeç) janë më skeptikë në lidhje me vaksinat (29%) sesa grupmoshat më të reja dhe më të vjetra (përkatësisht 26% dhe 27%). Njerëzit e papunë (39%), ata me një sëmundje afatgjatë ose paaftësi (39%) dhe shtëpiake me kohë të plotë (33%) hezitojnë më shumë për të bërë vaksinën sesa njerëzit në punë (26%) ose njerëzit që janë në pension (23%). Studentët janë ata që e kanë kundërshtuar më pak bërjen e vaksinave (13%).

Koha e kaluar në mediat sociale dhe çfarëdo lloj media tjetër që përdoret si burim kryesor informacioni ka një ndikim të madh në hezitimin e bërjes së vaksinave. Ndërsa ata që shpenzojnë kohë në media sociale për tre orë ose më shumë çdo ditë janë pak më hezitues (30%) sesa të tjerët (26%), përqindja rritet në 40% midis atyre që përdorin mediat sociale si burimin e tyre kryesor të informacionit.

Midis atyre që përdorin burimet tradicionale të informacionit (shtypi, televizioni dhe radioja) si burimin e tyre kryesor të informacionit, përqindja e skeptikëve ndaj vaksinave shkon deri në 18%. Sa i takon zbulimeve të sondazhit, Daphne Ahrendt, Menaxhere e Lartë e Kërkimeve në Eurofound, foli për rëndësinë e komunikimit të qartë rreth efikasitetit dhe sigurisë së vaksinave:

“Vaksinat luajnë një rol vendimtar në kapërcimin e pandemisë COVID-19. Fatkeqësisht, zbulimet tona pasqyrojnë një dështim në dhënien e komunikimit të qartë dhe bindës në lidhje me efikasitetin dhe sigurinë e vaksinave. Besimi te vaksinat lidhet me besimin tek institucionet dhe kjo është një çështje kryesisht për politikëbërësit, por ne gjithashtu të gjithë kemi një përgjegjësi kolektive, në të gjithë shoqërinë, për të siguruar që ne të komunikojmë dhe botojmë informacione të sakta dhe të shëndosha mbi sigurinë dhe rëndësinë e vaksinave”.