Portugalia është “jashtëzakonisht dobët e lidhur” me Spanjën me tren, me vetëm një lidhje – Porto-Vigo – që funksionon dy herë në ditë, tha organizata joqeveritare mjedisore Greenpeace (OJQ) në një raport mbi udhëtimin hekurudhor të lëshuar të enjten.
Agjencia portugeze e lajmeve, LUSA, duke cituar raportin, raporton se linja Porto-Vigo në Spanjën veriperëndimore bën të mundur arritjen në Madrid, por është e pamundur të udhëtosh me tren midis kryeqyteteve iberike në të njëjtën ditë.
Për të shkuar nga Porto në Madrid – përveç më shumë se nëntë orëve që duhen për të udhëtuar 420 kilometra – ju duhet të bëni edhe një ndalesë në Vigo.
Përveç mungesës së një linjave direkte, organizata thekson se operatori hekurudhor portugez, CP, “nuk shet bileta më shumë se dy muaj përpara dhe biletat për në Spanjë duhet të blihen nga operatori hekurudhor spanjoll”, gjë që dekurajon më tej opsionin e përdorimit të trenit.
Me avion, ka tre operatorë me kosto të ulët me lidhje direkte midis Portos dhe kryeqytetit spanjoll.
Në Portugali, Greenpeace analizoi linjat Porto-Lisbonë dhe Porto-Faro, duke krahasuar opsionet midis trenit dhe avionit, duke arritur në përfundimin se vetëm në të parën – dhe për shkak të mungesës së lidhjeve ajrore me kosto të ulët – opsioni i parë është më e lirë se i dyti dhe udhëtimi zgjat pak më pak se tre orë.
Midis Lisbonës dhe Portos, ka shërbime treni për orë dhe biletat kushtojnë midis 15,5 dhe 25,25 €, ndërsa një fluturim kushton 37,46 €.
Në këtë rrugëtim, zgjedhja e udhëtimit me aeroplan përfshin emetimin e 57 kilogramëve të gazeve serrë për pasagjer dhe, nëse ndalohet dhe zëvendësohet nga treni, do të kishte një ulje prej 81% të emetimeve, thekson Greenpeace.
Në linjën Porto-Faro, ka tre lidhje ajrore ditore nga një linjë ajrore me kosto të ulët, me çmime që variojnë nga 19,21 € deri në 32,85 €.
Nga ana tjetër, CP ka çmime 70% më të larta dhe udhëtimi zgjat gati gjashtë orë.
Sipas studimit, udhëtimet me tren në distanca të gjata janë mesatarisht dy herë më të shtrenjta se ato me avion, me disa rrugë që kushtojnë deri në 30 herë më shumë se një biletë në një linjë ajrore me kosto të ulët.
Nga kjo organizatë ankohen se hekurudhat po “minohen” nga kushtet konkurruese të favorshme për linjat ajrore dhe jep propozime për ta bërë transportin hekurudhor më tërheqës, “në një kohë kur Evropa po përballet me valë të nxehti dhe zjarre pyjore ku trafiku ajror po lufton me vonesa dhe anulime masive”.
Në shumicën (79 nga 112) të linjave të analizuara nga Greenpeace në BE, fluturimet janë më të lira se hekurudhat, me udhëtimin hekurudhor mesatarisht dy herë më të shtrenjtë se udhëtimi ajror, ndikimi i përgjithshëm i udhëtimit ajror në klimë mund të jetë më shumë se 80 herë më i keq se ai hekurudhor.
Nga 23 linja që janë më të lira, vetëm gjysma kanë lidhje të mira, ndërsa pjesa tjetër ka linja të dobëta ose të ngadalta treni.
Lëshimi i “biletave klimatike” – kuponët e transportit të vlefshëm për të gjitha mënyrat e transportit publik në një vend ose rajon të caktuar, duke përfshirë udhëtimin ndërkufitar – së bashku me heqjen graduale të subvencioneve për linjat ajrore dhe aeroportet, janë zgjidhje të parashikuara nga Greenpeace për t’i bërë udhëtarët të kalojnë nga udhëtimet ajrore, por edhe nga makinat, në udhëtime me tren, një mënyrë udhëtimi shumë më pak ndotëse.
Ulja apo heqja e TVSH-së për biletat e trenit është një tjetër propozim i organizatës, si dhe krijimi i tarifave për familjet, dhe tarifat sociale për pasagjerët me të ardhura të ulëta.
Aviacioni, sipas raportit, është një nga sektorët më të dëmshëm për klimën dhe më të padrejtë në botë, pasi prek të gjithë planetin, pavarësisht se përfshin vetëm 1% të popullsisë së botës, dhe është gjithashtu burimi më i shpejtë në rritje i emetimeve të gazeve serrë në transport.
“Greenpeace” analizoi linjat e trenave dhe avionëve në 24 shtete anëtare, duke përfshirë Portugalinë, si dhe Norvegjinë, Zvicrën dhe Mbretërinë e Bashkuar.