Rritja e fortë e e-commerce, për shkak të kufizimeve të lëvizjes nga pandemia, ka rritur përqindjen e shitjeve me pakicë online në totalin e shitjeve me pakicë, nga 16% në 19% në vitin 2020, sipas vlerësimeve të një raporti të UNCTAD, i publikuar më 3 maj.
UNCTAD e publikoi raportin ndërkohë që po mbante një takim dyditor, për vlerësimin e e-commerce dhe ekonomisë dixhitale.
Sipas raportit, shitjet me pakicë online u rritën ndjeshëm në disa vende, me Republikën e Koresë që regjistroi shifrën më të lartë në 25.9% në vitin 2020 krahasuar me 20.8% një vit më parë. Ndërkohë shitjet globale të e-commerce u rritën në 26.7 trilionë dollarë në vitin 2019, në rritje me 4% krahasuar me vitin 2018, sipas vlerësimeve të fundit të disponueshme.
Kjo përfshin shitjet business-to-business (B2B) dhe business-to-consumer (B2C) dhe është ekuivalente me 30% të Prodhimit të Brendshëm Bruto global të atij viti.
“Këto statistika tregojnë rëndësinë në rritje të aktiviteteve online. Ato theksojnë edhe nevojën e vendeve, veçanërisht ato në zhvillim, për të pasur këto informacione ndërkohë që rimëkëmbin ekonomitë e tyre nën ndikimin e pandemisë së Covid-19” – tha Shamika Sirimanne, drejtuesi teknologjisë dhe logjistikës në UNCTAD.
Rënie për disa kompani, rritje për të tjera
Të dhënat për 13 kompanitë më të mëdha të e-commerce, 11 prej të cilave nga Kina dhe SHBA, tregojnë një përmbysje të dukshme të fatit për kompanitë e platformave që ofrojnë shërbime si ride-hailing dhe udhëtime.
Të gjitha pësuan një rënie të fortë të Vlerës Bruto të Shitjeve (GMV) dhe rënieve përkatëse në renditje. Për shembull Expedia zbriti nga vendi i 5 në 2019 në vendin e 11 në 2020; Booking Holdings nga vendi i 6 në të 12-in; dhe Airbnb, nga vendi i 11 në të 13-in.
Pavarësisht tkurrjes së GVM të shoqërive të shërbimeve, GMV totale e 13 shoqërive të para të e-commerce B2C u rrit me 20.5% në 2020, më e lartë krahasuar me vitin 2019 (17.9%). Disa shoqëri kanë regjistruar fitime veçanërisht të larta si Shopify (+95,6%) dhe Walmart (72,4%). Në total, GMV B2C për 13 shoqëritë e para ishte 2.9 trilionë dollarë në 2020.
Shitjet Business-to-business dominojnë e-commerce
Raporti vlerëson se vlera e e-commerce global B2B në vitin 2019 ishte 21.8 trilionë dollarë, e cila përfaqëson 82% të gjithë e-commerce, duke përfshirë si shitjet në platformat online të tregut, si transaksionet elektronike të shkëmbimit të të dhënave (Electronic Data Interchange – EDI)
Shitjet e e-commerce B2C vlerësohen në 4.9 trilionë dollarë në 2019, në rritje me 11% krahasuar me 2018. Tre vendet e para për shitje e-commerce B2C mbeten Kina, SHBA dhe Mbretëria e Bashkuar. Tregtia elektronike ndërkufitare B2C arriti rreth 440 miliardë dollarë në 2019, me një rritje me 19% krahasuar me 2018. Raporti i UNCTAD vë në dukje se pjesa e konsumatorëve online që bëjnë blerje ndërkufitare u rrit nga 20% në 2017 në 25% në 2019 .
Vendi me qarkullimin më të madh të shitjeve online është SHBA me 9.580 miliardë dollarë, e barabartë me 45% të PBB, e ndjekur nga Japonia (3.416 mld, 67% të PBB) dhe Kina (2.604 mld, 18%). Renditja vijon me Korenë e Jugut, 1.302 miliardë (79% të PBB), Mbretërinë e Bashkuar (885 mld, 31%), Francën (785 mld, 29%) dhe Gjermaninë (524 mld, 14%). Në vend të tetë, Italia, me 431 miliardë, e barabartë me 22% të PBB. Top 10 mbyllet me Australinë (347 mld, 25% të PBB) dhe Spanjën (344 mld, 25%).
Burimi: UNCTAD